Informatiepunt Digitale Overheid

Dingen regelen met de overheid: het gebeurt steeds vaker op de computer via internet. Bijvoorbeeld zorgtoeslag aanvragen. Werk zoeken. Een woning zoeken. Een rijbewijs verlengen. Of een afspraak maken bij de gemeente. Daarvoor moet je wel kunnen omgaan met een computer. En een DigiD kunnen aanvragen. Veel mensen vinden dit nog lastig. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt via de computer, is het misschien minder moeilijk dan je eerst dacht. Vaak heb je dan ook sneller antwoord. Soms zelfs meteen.

Wil je iets regelen via de computer en kun je wel wat hulp gebruiken? Wil je zelf beter leren omgaan met de websites van de overheid? Of ken je iemand die wel wat hulp kan gebruiken? Ga dan naar het Informatiepunt Digitale Overheid in Stadkamer. We luisteren naar je vraag en denken met je mee. We geven je direct informatie waarmee je verder kunt. Of verwijzen je door naar de juiste organisatie. Je kunt ook computercursussen volgen zoals Klik en Tik en Digisterker. Zodat je voortaan zelf dingen kunt regelen met de overheid via de computer. Kom eens langs. Je bent welkom zonder afspraak en hoeft geen lid te zijn van Stadkamer. De hulp is gratis.

Het Informatiepunt Digitale overheid is geopend op maandag, woensdag en vrijdag van 13.00-15.00 uur.

Je vindt het Informatiepunt op de 1e verdieping in onze vestiging aan de Zeven Alleetjes 1A.

Kijk ook eens naar